Двутактово масло в дизел!Да или не?
-------------Моторни масла
Страници: [1] 2 3 ... 5   Надолу
Разпечатай
Автор Тема: Двутактово масло в дизел!Да или не?  (Прочетена 17250 пъти)
maksiminus
Потребител
*****
Липсва Липсва

Публикации: 121

« : Април 27, 2013, 17:01:10 »

Става въпрос за стар дизел,роден през 1989г.
Активен
БАШ-СЕРСЕМИНА!
Помощник-Администратор Чак..
VIP
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 40
Местожителство: Пловдив
Публикации: 3850

W 124-250td,W163-ML 400,W 163-ML 270


WWW
« Отговор #1 : Април 27, 2013, 17:05:39 »

Да.Сипвай спокойно. ::
Активен

g
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 31143

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #2 : Април 27, 2013, 17:12:34 »

Да разбира се. Така карам вече доста време аз. Двутактово масло на Приста Ойл, една бутилка я слагам на 3 или 4 резервоара. Вчера зареждах гориво, и първо си сипах маслото в гърловината, а после юнака зарежда догоре от колонката.
Активен

Закачам всякакви Мерцове на двете ми оригинални стар-диагностики. А пък разните съвети и консултации, на място при мене.
Cecow210
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 25
Местожителство: Варна
Публикации: 886

Mercedes w210 2,2D, BMW e36 328i


« Отговор #3 : Април 27, 2013, 19:53:15 »

Един съсед кара изцяло с използвано моторно масло. Е не баш изцяло ама на 30литра масло слага 10 нафта ... Едва ли малко ще ти развали колата  biggrin
Активен
misterj
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 52
Местожителство: Велико Търново
Публикации: 5892
Автомобил: 1993 Mercedes-Benz E Class


Mercedes E250D 20V 1994


WWW
« Отговор #4 : Октомври 24, 2013, 19:32:47 »

Зависи от бензиностанцията.
Преди няколко дни говорих с приятел, който при зареждане в Македония (не се смейте) изминава много повече километри на литър, отколкото с българска нафта. Най-недоволен беше от румънската.
Активен

Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 31143

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #5 : Октомври 24, 2013, 19:42:51 »

Аз поне от 2 години редовно добавям на един пълен резервоар нафта по 250-330 милилитра от двутактовото масло на INSA. Целогодишно (няма зима, няма лято) слагам и морската ми добавка. Става дума за стария, чистия дизел. Едно шише двутактово го наливам на 3 или 4 резервоара. Хубаво да маже всички триещи двойки по роторната-разпределителна помпа и дюзите.

Цената на един литър двутактово масло на INSA сега е 5.35 лева/литър. На фона на 230 литра нафта (това са 4 мои пълни зареждания), е никаква. Не ми оскъпява с нищо горивото. Ама маже адекватно всичко по пътя си. Нашата нафта е суха, макар и с добро цетаново число, и определено има нужда от малко мазнинка. А двутактовото масло е специално проектирано за такава цел. Да изгаря с горивото, а не да коксува.
Активен

Закачам всякакви Мерцове на двете ми оригинални стар-диагностики. А пък разните съвети и консултации, на място при мене.
geleto_89
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 28
Местожителство: София
Публикации: 79

W210 250D 20V


« Отговор #6 : Октомври 31, 2013, 20:02:10 »

Колега здравей, и аз една година вече карам дизел и не съм пропуснал да слагам 2Т масло на всеки резервоар. Посъветваха ме майстори, както и съм чел по форумите. Често казано особена разлика не намирам, хем съм с Бош помпа, която е шумна. За марки съм слагал най-различни - OMV, Husqvarna, Stihl, Mobil, Castrol, Motul. Сипвам по 300-400гр. преди до го напълня. Щом казват, че помага ще слагам въпреки че не чувствам нещо осезаемо.
Поздрави!
Активен
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 31143

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #7 : Октомври 31, 2013, 21:24:12 »

Ами то не се добавя за обезшумяване. Ами за добро мазане на помпените елементи, лагерите на помпата, регулатора, разпръсквачите на дюзите. Защото там не ходи масло за мазане, и се разчита само на мазането от нафтата. А нашата нафта е суха и не смазва добре. А като има и малко двутактово масло в горивото, винаги ще е по-добре за смазването. Особено при роторните, разпределителни помпи.
Активен

Закачам всякакви Мерцове на двете ми оригинални стар-диагностики. А пък разните съвети и консултации, на място при мене.
geleto_89
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 28
Местожителство: София
Публикации: 79

W210 250D 20V


« Отговор #8 : Ноември 01, 2013, 08:42:34 »

Колега, относно мазането на елементите съм съгласен, че това е основната идея. Просто бях чел по форуми, че им утихвали колите като сипят масло. Аз не забелязвам при мен нещо кой знае какво, но се надявам поне да смазва както трябва нещата.
Активен
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 31143

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #9 : Ноември 01, 2013, 09:12:49 »

Няма от какво да утихне помпата или самия двигател, само от добавянето на едно масло в горивото. Пак си има ударна работа от високото налягане, което дават елементите. Пак си има общото тракане на ГНП-то и мотора. Нито се променя горивния процес, нито нищо. Който казва, че от добавянето на масло му е утихнал дизела и вече едва ли не не се чува грам тракане - просто си въобразявя или лъже.

Ако си бил при помпаджия, като качи една редова помпа на стенда и я завърти, веднага се чува шума който дава само тя. И пълна с нафта, и празна да я завърти - винаги се чува тракането от гърбиците, елементите и от регулатора на помпата. Особено като я натовариш на режим пълно подаване. Трака че трака.

Характерното тракане и специфичния шум на работещия чист дизел си е абсолютно същото (и с добавено масло и без него). Обаче всички триещи елементи вече се мажат като хората. А парите които струва 250 милилитра двутактово масло (добавено на един резервоар гориво) са никакви спрямо нафтата.
Активен

Закачам всякакви Мерцове на двете ми оригинални стар-диагностики. А пък разните съвети и консултации, на място при мене.
geleto_89
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 28
Местожителство: София
Публикации: 79

W210 250D 20V


« Отговор #10 : Ноември 01, 2013, 10:35:12 »

Съгласен съм колега, именно за това не пропускам да добавям масло в нафтата. Между другото, някъде бях чел че би трябвало и самото 2Т масло да действа като добавка. Споменаваше се специално за двигателя, че чисти камерите от нагар. Все пак това е и едно от нещата което трябва да върши маслото в 2Т двигател. Ти на какво мнение си по този въпрос?
Поздрави!
Активен
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 31143

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #11 : Ноември 01, 2013, 11:36:43 »

Ами не съм за замислял чак за почистване на дизеловата предкамера, както и същинската горивна камера на моя стария,чист дизел.

Но поне двутактовото масло е специално проектирано и произведено да ИЗГАРЯ, а не да коксува върну повърхностите и да прави никакви нагари. То смазва и после изгаря с работната смес. А и нашата пропорция е толкова малка (200:1), че то отива много малко като количество масло. Не знам какво може да почисти, ама поне ще маже по-добре триещите части в роторната ми помпа и разпръсквачите в четирите ми дюзи.
Активен

Закачам всякакви Мерцове на двете ми оригинални стар-диагностики. А пък разните съвети и консултации, на място при мене.
vkochev
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 27
Местожителство: София
Публикации: 77
Автомобил: 2000 Mercedes-Benz C Class


Mercedes-Benz C220cdi w203 automat


« Отговор #12 : Януари 20, 2014, 12:00:58 »

Здравейте колеги, да попитам аз как стоят нещата с 2Т масло на C220 cdi w203?
Бива ли да се слага или не? Благодаря предварително.
Активен
Cecow210
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 25
Местожителство: Варна
Публикации: 886

Mercedes w210 2,2D, BMW e36 328i


« Отговор #13 : Януари 20, 2014, 12:36:18 »

На CDI не си прави експерименти 
Активен
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 31143

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #14 : Януари 20, 2014, 15:15:19 »

Аз лично не виждам ама никакъв проблем от добавянето на двутактово масло в сухата ни нафта, за какъвто и да е CDI/TDI/HDI мотор. Даже познавам хора с Common Rail дизелаци, които от много време наливат двутактово масло в резервоара, преди да заредят с гориво от колонката. Един от тях кара W220 320 CDI, докара си я от Белгия, и постоянно налива такова масло в резервоара. Пропорцията е толкова малка, че изобщо няма да се усети. 250 милилитри двутактово масло на един резервоар нафта (60 литри), нищо не е.

Акенцата, батаците и водичката, които ни наливат от колонката заедно с нафтата - са лошото нещо. А масълцето е безвредно за старите дизели и турбо-дизели, дюзо-помпи и по-съвременните Common Rail Diesel системи. Спокойно си наливай един литър двутактово масло на 3 или 4 резервоара. Нищо няма да ти навреди колега.
Активен

Закачам всякакви Мерцове на двете ми оригинални стар-диагностики. А пък разните съвети и консултации, на място при мене.
Мони
Участник
*****
Липсва Липсва

Публикации: 16

« Отговор #15 : Януари 24, 2014, 15:30:08 »

Абсолютно си прав. Може да добавяте и трафо масло !
Активен
tenereto23
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 34
Местожителство: sofiq
Публикации: 108

mercedes w203 270 cdi


WWW
« Отговор #16 : Януари 24, 2014, 17:38:28 »

Познавам хора които карат с транформаторно масло комън рейл мотори и нямат проблем досега но аз лично не смея.
Активен
misterj
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 52
Местожителство: Велико Търново
Публикации: 5892
Автомобил: 1993 Mercedes-Benz E Class


Mercedes E250D 20V 1994


WWW
« Отговор #17 : Януари 24, 2014, 18:28:57 »

В Метро има олио за 1,80, ама ме е страх да слагам  biggrin
Активен

БАШ-СЕРСЕМИНА!
Помощник-Администратор Чак..
VIP
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 40
Местожителство: Пловдив
Публикации: 3850

W 124-250td,W163-ML 400,W 163-ML 270


WWW
« Отговор #18 : Януари 24, 2014, 18:46:56 »

В Метро има олио за 1,80, ама ме е страх да слагам  biggrin

На твоята и сипвай само Веро. 
Активен

g
Kris_AMG
Участник
*****
Липсва Липсва

Публикации: 1

« Отговор #19 : Юни 19, 2015, 14:18:31 »

Здравеите,имам C320 CDI 2007 W204 (common rail) да слагам ли масло в нафтата ако ще слагам какво да е то колко грама на колко литра и нещо друго полезно ако може да кажете. Благодаря!
Активен
Mercedes форум
   

 Активен
Страници: [1] 2 3 ... 5   Нагоре
Разпечатай
Отиди на: