--------Моторни масла-----
Страници: 1 [2] 3 4 5   Надолу
Разпечатай
Автор Тема: Двутактово масло в дизел!Да или не?  (Прочетена 18193 пъти)
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32604

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #20 : Юни 19, 2015, 15:51:39 »

То като знам каква кирлива е нафтата по бензиностанциите, тъкмо е за тия новите дизелаци CDI 5-то поколение или BlueTec. Не е зле да има мазничко в горивото.

Ако си решиш да добявяш двутактово масло, няма изчислена точна пропорция. Ама примерно сипваш едно шише (1 литър) на три резервоара. Двутактовото масло е LT-2T, каквото си харесаш като фирма. Аз слагам на стария ми дизел българско двутактово на INSA.
Активен

Всеки труд си има определена цена. И физическия и интелектуалния. Знания и ноу-хау не се научават ей-така - за два дена.
Анонимен
Участник
*****
Липсва Липсва

Публикации: 12
Автомобил: 2010 Mercedes-Benz E Class


« Отговор #21 : Юли 17, 2015, 21:33:30 »

Колеги, аз от както ползвам 2т масло много съм доволен(повече от година). Колата преди пушеше сега даже на критичните обороти не пуши . Наливам по 5гр на литър, и наистина колата работи много по меко.
Поздрави
Активен
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32604

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #22 : Юли 18, 2015, 08:57:35 »

Е кажи на каква кола, и на какъв точно дизелов мотор е това ?
Активен

Всеки труд си има определена цена. И физическия и интелектуалния. Знания и ноу-хау не се научават ей-така - за два дена.
Анонимен
Участник
*****
Липсва Липсва

Публикации: 12
Автомобил: 2010 Mercedes-Benz E Class


« Отговор #23 : Юли 18, 2015, 09:08:23 »

На опел астра Х 1.7cdti(исузу мотора.)
Активен
plamen hristov
Потребител
*****
Онлайн Онлайн

Пол: Мъж
Възраст: 37
Местожителство: Банско, България
Публикации: 212

W210 E290TD


WWW
« Отговор #24 : Септември 25, 2015, 22:44:02 »

Здравейте, аз доскоро слагах 2Т на W210 320 CDI и проблеми съм нямал никакви! Месец след редовното доливане, Мечо спря да подава дим през ауспуха!

От известно време почнах да слегам 2Т на Е290ТД!

Активен
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32604

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #25 : Септември 26, 2015, 06:47:58 »

Правилно си слагал колега. Ама какво ще му стане на CDI-то от двутактовото масло ? Естествено, че е хубаво да се добавя към сухата ни нафта (дето излезе че и не е нафта ами терпентин и сяра). То какви гадни мазньоци минават по смукателния колектор и влизат в горивната камера. Двутактовото масло само помага в смазването на прецизните двойки.
Активен

Всеки труд си има определена цена. И физическия и интелектуалния. Знания и ноу-хау не се научават ей-така - за два дена.
blagoip
Участник
*****
Липсва Липсва

Публикации: 45

Re:

« Отговор #26 : Септември 27, 2015, 21:33:43 »

Аз също карам W203 220cdi  и редовно сипвам 2т масло в нафтата и нямам никакви проблеми.


Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Активен
plamen hristov
Потребител
*****
Онлайн Онлайн

Пол: Мъж
Възраст: 37
Местожителство: Банско, България
Публикации: 212

W210 E290TD


WWW
« Отговор #27 : Септември 29, 2015, 21:18:41 »

Правил съм си експерименти с 2Т масло...разтварям го добре в 1 литър нафта и го оставям 10 дни в шкафа! Никакво утаяване няма! Стои идеално разтворено в нафтата! Вадя от долапа сместа, слагам я във фризера, стои 3 дни...не замръзва, не се утаява!

Колегата Ачо, вика , че изгаря идеално! Та в тоя ред на мисли, смятам, че това е идеалната добавка за всеки тип дизелов мотор! icon_wink

Слагайте смело!  ::
Активен
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32604

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #28 : Септември 30, 2015, 08:22:55 »

Той Ачо не ВИКА, Хахаххааааааааааааааааа

Ами просто това двутактовото масло си е специално проектирано и произведено да се разтваря в горивото, и заедно с него да мине и да смазва триещите и търкалящите се елементи. Разтваря се напълно в дизеловото гориво, маже всички елементи по пътя на нафтата, изгаря заедно с нея, и не остава да коксува.

Пък и ние слагаме относително малко масло в нафтата (или поне аз). За двутактови бензинови мотори пропорцията е един литър масло на 50 литри бензин. Те затова пушат и там маслото коксува и образува нагари. Който е отварял двутактов мотор, знае каква помия е там, и особено в аспуха. Докато аз слагам един литър масло на три или четири резервоара. Демек на 150 или на 200 литри нафта. Т.е. пропорцията е много по-малка. Но за себе си знам, че тази сухата ни БГ нафта заедно с маслото - маже навсякъде по горивната система на стария ми дизелак.
« Последна редакция: Септември 04, 2016, 08:24:49 от Acho » Активен

Всеки труд си има определена цена. И физическия и интелектуалния. Знания и ноу-хау не се научават ей-така - за два дена.
plamen hristov
Потребител
*****
Онлайн Онлайн

Пол: Мъж
Възраст: 37
Местожителство: Банско, България
Публикации: 212

W210 E290TD


WWW
« Отговор #29 : Септември 30, 2015, 21:14:05 »

Аз лично до колкото знам самото двутактово масло освен, че смазва добре, също доста успешно почиства дюзи и нагар!?  hmm

Имах Е320ЦДИ и след редовното добавяне на 2Т в горивото, колата спря да дими и на доста високи обороти! Мисля си, че е от маслото!

Та ми е интересно защо при бензиновите двигатели се получава нагар, когато се долива 2Т масло! Може да звучи тъпо, но сигурно по друг начин изгаря горивната смес!?  hmm

ПП Двигателя действително утихва след добавяне на масълцето! Сигурен съм!

Ачо, ти си!
Активен
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32604

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #30 : Октомври 01, 2015, 08:13:02 »

Е чак да подобрява горивния процес в предкамерния ми дизел, и да утихва при работа - не съм сигурен аз. За почистване на разпръсквачите и нагара, пак не мога да кажа твърдо. Но за тази цел (почистване, подобрение на работата, и защита на горивната система) целогодишно слагам и една морска добавка за дизелово гориво.

Ама поне знам за себе си, че всичко по пътя на нафтата се маже по-добре, отколкото със сухата ни нафта (нахакана с терпентин и сяра, мамицата им бензинаджии). Имам един познат с W220 320 CDI, който постоянно добавя даже повече двутактово масло (мисля един литър на един резервоар). И той ми разказваше, че е усетил такова поутихване и по-мазна работа на CDI-то му.

За бензиновите ти казах по-горе - там пропорцията е различна (все пак това двутактовото маже там всичко по мотора). При нас е добавено по-малко количество маслото.
Активен

Всеки труд си има определена цена. И физическия и интелектуалния. Знания и ноу-хау не се научават ей-така - за два дена.
Strunk0
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: няма
Местожителство: Свиленград
Публикации: 187

W211 320 cdi, straight six, Avantgarde


« Отговор #31 : Октомври 25, 2015, 18:50:56 »

 Колеги това за 2т маслото  го чух за първи път това лято от един авто търговец. Тогава ми стана смешно , но го изслушах , за да събера малко инфо.
Човека го слагал точно на ЦДИ-та имал два Спринтера и след като започнал да им сипва масло спрели да му правят проблеми. Съотношението беше същото като написаното в темата 250лв.на един резервоар- каза "задължително да е минерално".  До сега не съм слагал 2т масло ,защото си мисля ,че карам хубава нафта от една не много популярна верига бензиностанции. Та нафтата им няма нищо общо с останалите вериги в БГ. Поне като усещане на автомобила - вървенето се променя, шум и разхода също се променя към по-добро. Най-интересното е,че като ме зареждат си миреше на нафта и то доста осезаемо.
 Но изведнъж ми се наложи да си сменя четирите дюзи , а от 20хил.км.слагам само такава нафта. преди това бухах от други големи вериги. Та сега се чудя дали е от нафтата или им е дошло времето на дюзите. Но определено ще почна и аз да слагам 2т.масло в резервоара.
Активен

Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32604

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #32 : Октомври 25, 2015, 18:56:22 »

Дошло им е времето според мен.

Ама нищо не ти пречи да слагаш и двутактово масло. Аз винаги съм слагал на моя стария дизел. Слагам маслото, слагам една морска добавка за дизел, и казвам на бензинаджията "Пълни догоре момче."
Активен

Всеки труд си има определена цена. И физическия и интелектуалния. Знания и ноу-хау не се научават ей-така - за два дена.
ГеоргиБс
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 48
Местожителство: Бургас
Публикации: 95

W123,2.4D,1981г


« Отговор #33 : Януари 13, 2017, 13:48:51 »

Има ли смисъл да слагам 2т масло на моята 123-ка,2.4D?
Активен
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32604

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #34 : Януари 13, 2017, 13:50:17 »

Има Георги. Слагай.
Активен

Всеки труд си има определена цена. И физическия и интелектуалния. Знания и ноу-хау не се научават ей-така - за два дена.
ГеоргиБс
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 48
Местожителство: Бургас
Публикации: 95

W123,2.4D,1981г


« Отговор #35 : Януари 13, 2017, 16:02:48 »

Има Георги. Слагай.
Слагам  yes
Активен
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32604

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #36 : Януари 13, 2017, 16:10:19 »

Точно за нашите старите дизелови мотори (дето им казваме чисти дизели а не CDI-та), е много важно адекватното мазане на прецизните двойки по горивната система. Основно това са :

- помпените елементи (буталцето и цилиндърчето), които се намират в ГНП
- иглата и тялото на разпръсквача, които се намират в дюзите

Но двутактовото масло и нафтата мажат навсякъде по пътя откъдето минават. И инжектора, и отсечните клапанчета в помпата.
Активен

Всеки труд си има определена цена. И физическия и интелектуалния. Знания и ноу-хау не се научават ей-така - за два дена.
ГеоргиБс
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 48
Местожителство: Бургас
Публикации: 95

W123,2.4D,1981г


« Отговор #37 : Януари 13, 2017, 16:42:01 »

Минерално или синтетика? Доста четох и пишат,че маслото на Щил е най-добро за случая.Други казват,че минералното смазва най-добре.
Активен
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32604

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #38 : Януари 13, 2017, 16:45:02 »

Каквото и за вземеш - ще и дойде "дюшеш" на тая 123-ка. Аз купувам едно относително евтино българско двутактово масло на INSA. Много си е добро.
Активен

Всеки труд си има определена цена. И физическия и интелектуалния. Знания и ноу-хау не се научават ей-така - за два дена.
ГеоргиБс
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 48
Местожителство: Бургас
Публикации: 95

W123,2.4D,1981г


« Отговор #39 : Януари 13, 2017, 16:48:24 »

Каквото и за вземеш - ще и дойде "дюшеш" на тая 123-ка. Аз купувам едно относително евтино българско двутактово масло на INSA. Много си е добро.
Ок,благодаря! Утре ще и сложа.
Активен
Mercedes форум
   

 Активен
Страници: 1 [2] 3 4 5   Нагоре
Разпечатай
Отиди на: