--------Моторни масла-----
Страници: 1 2 [3] 4 5   Надолу
Разпечатай
Автор Тема: Двутактово масло в дизел!Да или не?  (Прочетена 17986 пъти)
d3vian
Участник
*****
Липсва Липсва

Публикации: 44

« Отговор #40 : Февруари 26, 2017, 10:34:13 »

За ЦДИ мотор какво е мнението на колегите относно двутактовото масло ? Ако по мотора има натрупани отлагания, депозити и подобни сега като се налее масло в резервоара няма ли да се натрупат някъде(запушат нещо) и да стане по-голям проблем (знам че по принцип е само за по-добро смазване на горивната магистрала, но все пак) ? Ако всеобщото мнение е да ме интересува към какво двутактово масло да се насоча ( минерално, синтетично ), ориентир към дадена марка, грамаж на резервоар и да попитам взех си евтино двутактово масло на Приста, но не посмях да го сложа, реших първо да се допитам до вас.
Активен
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32181

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #41 : Февруари 26, 2017, 10:36:08 »

А ти прочете ли цялата тема ?

Или само я намери в търсачката, и веднага написа едно питане в края, без да я прочетеш цялата ОТ-ДО ?
Активен

Който си го може - го може. Токовете и схемите на Мерца или ги разбираш и вършиш работа, или нямаш хабер от електриките.
d3vian
Участник
*****
Липсва Липсва

Публикации: 44

« Отговор #42 : Февруари 26, 2017, 15:45:03 »

Прочетох я напълно цялата естествено. Видях, че ти си писал че по принцип е хубаво заради сухата ни нафта, че ако нямаш проблем да не се налива, но видях един-два коментара, че за "common rail" специално не е много добро решение, та за това пак питам понеже искам евентуално да удължа живота на дюзите, а не да стане обратното ?
Активен
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32181

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #43 : Февруари 26, 2017, 18:33:24 »

Слагай смело на CDI-то. Пропорцията е да речем от една трета до един литър на един резервоар нафта. Колкото си прецениш ти, ама ако искаш започни с половин литър двутактово масло на един резервоар.
Активен

Който си го може - го може. Токовете и схемите на Мерца или ги разбираш и вършиш работа, или нямаш хабер от електриките.
stefan75101
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 43
Местожителство: Пловдив
Публикации: 1424

W 163 270CDI


« Отговор #44 : Февруари 26, 2017, 19:46:14 »

Или 5 милилитра на 1 литър.
Активен

W 163 270CDI
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32181

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #45 : Февруари 27, 2017, 08:53:59 »

Аз си купувам българско на ИНСА, или на Приста Ойл.
Активен

Който си го може - го може. Токовете и схемите на Мерца или ги разбираш и вършиш работа, или нямаш хабер от електриките.
pacoboy
Участник
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 32
Местожителство: Варна
Публикации: 13
cdi 220 facelift 150hp. w203


« Отговор #46 : Април 05, 2017, 19:34:59 »

Малко ще живна темата
Наливам 2Т масло от 2006-та година, първо на голф 4 1,9 110к.с. след това а ауди а4 б6 1.9 131к.с. , последно на голф 5 1.9 105к.с. помпа-дюза. Сипвал съм на пълен резервоар (55л) по 250мл. За всичките тези години съм правил и експерименти да карам и без масло, еми разлика има и то осезаема, по-тих мотор и по-лесно палене с наливане на двутактово масло в резервоара.
Сега ми предстои и сипване на същата порция в новата придобивка от гаража.
Всеки сам си преценява, но определено нафтата ни е суха.
Активен

Здравето не е всичко, но без здраве всичко е нищо !
madn3ss
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 33
Местожителство: Русе, България
Публикации: 293
Автомобил: 2003 Mercedes-Benz C220 Cdi


W203 220cdi


WWW
« Отговор #47 : Април 05, 2017, 21:20:39 »

Карам и аз така с масълце към горивото. Купувал съм до сега само на приста и двутактовото на еко бензиностанциите. Скагам по 1 литър на всеки резервоар. Тази пропорция ползвам сега на 220cdi 150кс, както и преди на 2,9тд 129кс. Винаги маслото се усеща положително на нашенски дизел. Имал съм удоволствието да карам с Полски дизел, с който струва ми се работеше двг също доста меко. Истински хубавия дизел не би имал нужда нито от подсилващи добавки, нито от смазващи добавки и масла, ама ние живеем на такова място, където е нормално да се съмняваш във всичко, заради шепа далавераджии на едро.
Активен

Ъ
plamen hristov
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 37
Местожителство: Банско, България
Публикации: 211

W210 E290TD


WWW
« Отговор #48 : Април 05, 2017, 21:34:01 »

Имам 7 л. горяно масло след смяната на маслото....вътре има и 500мл нафтичка, щото съм промивал мотора....та се чудя дали да не го прекарам през дюзичките!? biggrin biggrin biggrin
Активен
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32181

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #49 : Април 06, 2017, 07:46:20 »

Пламка, недей. Хвърли я тая помия с отработеното (дето му казваме изгоряло) масло. Купи си един литър двутактово, и си добавяй от него. Не е скъпо, а и не е нужно да е някаво си там западно (дето кой ли го знае какво е). И българско на INSA или на Prista да купиш, пак е много добро. Аз слагам само българско LT-2T масло.

И като чета Пацо, все едно моите думи и мисли са това. За "сухата" ни и калпава нафтица.
« Последна редакция: Април 06, 2017, 17:29:48 от Acho » Активен

Който си го може - го може. Токовете и схемите на Мерца или ги разбираш и вършиш работа, или нямаш хабер от електриките.
lawyer_21
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: Пловдив
Публикации: 309

w204


« Отговор #50 : Април 06, 2017, 17:29:44 »

Добре, а на автомобил като моя w204 става ли да се сложи двутактово масло? Може ли пак да се прецакат дюзите, стойностите им?
Просто питам, по-принцип не бих рискувал, само информативно.  cool2
Активен

IUS EST ARS BONI ET AEQUI
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32181

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #51 : Април 06, 2017, 17:30:10 »

Щом е само информативно -> става.
Активен

Който си го може - го може. Токовете и схемите на Мерца или ги разбираш и вършиш работа, или нямаш хабер от електриките.
sahata
Участник
*****
Липсва Липсва

Публикации: 9

« Отговор #52 : Януари 12, 2018, 16:08:18 »

Малко да съживя темата.
За ползите е изписано много, но някой има ли наблюдения как изгарянето на 2Т масло се отразява на филтъра за твърди частици? Разработени са специални моторни масла (т.нар. low SAPS масла) само и само да се намали пепелта при изгарянето, която запушфа ДПФ филтъра.
Колкото и пълно да е изгарянето на 2Т маслото, със сигурност остават отпадни продукти, които могат да запушат филтъра. От там филма го знаем - хвърля турбина и трябва да си слагаме лед на главата. Това последното е майтап разбира се.
Активен
petkan
Потребител
*****
Липсва Липсва

Публикации: 69

« Отговор #53 : Януари 12, 2018, 19:10:58 »

На мен ми подариха 0.500мл 2т масло, с което роднина кара Голф 4 помпа дюза да пробвам. Сега се чудя да го сипя ли в резервоара на моето 200cdi 2005г, тъй като никога не карам до празно, ами допълвам и да не стане нещо сега със застудяването.
Има ли възможност да се утай или да навреди на филтри, помпи, дюзи?
Активен
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32181

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #54 : Януари 12, 2018, 19:18:43 »

И отзаде от аспуха на тоз дизел ще излизат само маргаритки и теменужки.
Активен

Който си го може - го може. Токовете и схемите на Мерца или ги разбираш и вършиш работа, или нямаш хабер от електриките.
Acho
Модератори
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: град Варна
Публикации: 32181

W210 E220D Elegance BoschIP W210 E300TD Avantgarde


WWW
« Отговор #55 : Януари 12, 2018, 19:30:05 »

Няма да се утаи, наливай го смело. То ще се смеси идеално с колкото нафта си имаш в резервоара.
Активен

Който си го може - го може. Токовете и схемите на Мерца или ги разбираш и вършиш работа, или нямаш хабер от електриките.
petkan
Потребител
*****
Липсва Липсва

Публикации: 69

« Отговор #56 : Януари 12, 2018, 19:42:30 »

Ще го разбия в една 20л туба с 10л нафта и ще го сипя, след което ще "фулипам" резервоара. mbthumb
Активен
king
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 43
Местожителство: Пловдив
Публикации: 2156

Мерцедес W202 С250тд Елеганс АСК 722.6


« Отговор #57 : Януари 12, 2018, 20:29:54 »

От 5 до10% най много ,бензин в нафтата при миносови температури не е проблем.
Активен

Мерцедеса ,е най добрия приятел на човека.
Господ дарява мозък на всеки ,но не на всеки инструкция за употреба!
plamen hristov
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 37
Местожителство: Банско, България
Публикации: 211

W210 E290TD


WWW
« Отговор #58 : Януари 12, 2018, 22:22:50 »

При минус 20 градуса, не е проблем 30% бензин, 70% нафта!

Имам предвид старите дизели и турбодизели на Мерцедес, и дори първите CDI мотори!

Преди около 2 часа прибирайки се от Враца на половин резервоар (30 л. нафта) сложих 4.5 л. бензин и 290-ката се движеше прекрасно! biggrin

 

П.С. Двутактово масло и 10 л. да се сложи не е никакъв проблем, дори напротив!
Активен
vanko001
Потребител
*****
Онлайн Онлайн

Пол: Мъж
Местожителство: 5Rich
Публикации: 458

W124 E200 95г. M 111.940


« Отговор #59 : Януари 12, 2018, 23:21:14 »

Ще вмъкна един цитат, относно добавянето на бензин в дизеловото гориво, от човек работил 20+ години в Нефтохим

"Ако ти е омръзнала колата.... слагай, колкото повече, толкова по-бързо ще смениш колата!
 Днешните бензини са с до 30% кислородосъдържащи съединения, това са МТБ, етери, спиртове.... много лоша идея е да попадат в дизелката! Може да слагаш керосин за по-добра течливост на нафтата зимата, да пръскаш етерен спрей във въздушния филтър за запалване зимата..... но спирт, бензин... в резервоара- НЕ.
 Това е скромното ми мнение."
Активен
Mercedes форум
   

 Активен
Страници: 1 2 [3] 4 5   Нагоре
Разпечатай
Отиди на: