--------Моторни масла-----
Страници: [1]   Надолу
Разпечатай
Автор Тема: Филтрите и качеството на горивата в България  (Прочетена 4449 пъти)
LYNX
Потребител
*****
Липсва Липсва

Публикации: 64


« : Февруари 09, 2009, 20:07:22 »

Нека не забравяме че имаме филтри за пречистване на горивото,...дизелови,..бензинови,..финни,груби и мрежести!
Препоръките на производителя са да се сменят периодично,..а за нашите климатични условия,качество на горивата,...и недосетливост на водачите- да се сменят на всяко сервизиране на маслото/смяна на масло/.
Същото важи за въздушния филтър,..и този на купето/при моделите които го имат вграден/!

Зареждането на гориво е препоръчително да се прави сутрин!
Използването на подобрители и добавки за горивата при автомобили които са над 3 години е просто задължително!
За водачи които зареждат от туби,варели,лейки и подобни съдове-прецеждайте утайките и сменяйте филтрите по- често!

Успех!
« Последна редакция: Ноември 11, 2010, 17:25:48 от Newman » Активен
BENZBOSS
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: San Diego, California
Публикации: 1899

W140 S500 1999 W140 S420 1999 W140 S320 1994


« Отговор #1 : Февруари 09, 2009, 20:54:33 »

Голяма част от повредите се получават от нередовна смяна на филтрите.Голяма роля играя рязката смяна на температурите зимата,получава се конденз в резервоара от разликата в температурите на вьздуха и горивото в резервоара / еле при големи дизели / и не е задьлжително да е кофти горивото за да набие вода по системата.

Точно по тая причина както казва Линкса се ползват добавки в горивото,обират водата и пазят филтьра,а и редовната смяна на филтрите спомага за безпроблемна работа на машината.

Най-важния филтьр за колата е горивния,консуматив който струва 10 кинта тук и стои пред МАФ сензор или дебитомер по нашенски и който струва 450 кинта на моя осмак.

Много от машините които се ползват при кофти климатични условия изискват допьлнителнен филтьр които да пречиства горивото,да утаява боклуците и да се чисти лесно,без да се налага допьлнителна интервенция по горивната система.Такава една система е РЕЙКОР за която ще пусна тема в раздел филтри.


Меркон е една присадка която е одобрена от Мерцедес,МОЛИ имат и за дизели и бензини като и двете вьршат прекрасна работа.
Активен

В историята:

W124 E320 1994
W124 300E 1988
W123 300D 1977
W123 240D 1982

www.mercedes-bulgaria.com
BENZBOSS
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: San Diego, California
Публикации: 1899

W140 S500 1999 W140 S420 1999 W140 S320 1994


« Отговор #2 : Февруари 11, 2009, 00:38:27 »

Задьнен горивен филтьр води до скапване на помпата.
Задьнен филтьр на купето скапва регулатора на вентилатора за парното.
Задьнен или мрьсен вьздушен филтьр за мотора скапва Дебитомер.

Помпата мойта е 400 кинта,регулатора ми при дильра е около 500 кинта,а дебитомера 450.Горивен филтьр ми е 30 кинта,купето ми е 35,а за мотора 2Х11.

Сам прави сметка дали ги чакам до 50 000 километра или мили както ги дават. ;D
Активен

В историята:

W124 E320 1994
W124 300E 1988
W123 300D 1977
W123 240D 1982

www.mercedes-bulgaria.com
BENZBOSS
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: San Diego, California
Публикации: 1899

W140 S500 1999 W140 S420 1999 W140 S320 1994


« Отговор #3 : Февруари 11, 2009, 01:07:04 »

Смени майстора. ;D

Темата е за горивата и принципно кога се зарежда и какво се ползва.Ако имам днес време ще седна и натракам тема за филтрите и там ще се опитам да обясня някои неща.


Пример ти давам с горивата тук в Калифорния.

За да минава една кола нормите за изгорели газове в Калифорния трябва да е почти на 100% изрядна като в това число са не само филтри,но и гориво,горивна и запалителна система,налягането в резервоара,дюзи,катализатори...............По закон тук се слафат мимимум добавки в горивота за прочистване на дюзите.Това е само Калифорнийски закон и е различен от другите щати.Колкото по-скьп бензин сипваш толкова повече добавки има в него освен разликата в октановото число.
Това ми позволява да карам една кола мнооооого повече време с един филтьр от теб без да имам проблеми с горивната система.Температурата и дьлгите растояния сьщо доста помагат.

Друг фактор е дали я дьржиш тая кола с пьлен резервоар или не.Ако я дьржиш почти празна и като свьрши и сипваш за 20 лева сьщо рано или кьсно ще имащ проблем ако да и сипваш от най-добрия бензин или най-добрия дизел.Получава се конденз в резервоара от разликата при нагряване на вьздуха вьн и горивото вьтре - разлика в температурите поражда конденз.

От тук и следва пак Параграф 22 - на колко да сменям и пак се врьщаме на ЗАВИСИ.

Присадки аз слагам на всеки 3-5 резервоара ако да ги карам и трите с най-добрия бензин.Много хора не вярват в тия присадки,НО те позволяват премахването на водата в резервоара.Не е задьлжително да си задьнил дюзи за да слагаш присадка.Линкса е писал - над 3 годишни коли и забележи - никьде не споменава за километри или за каквото и да било.Само фактора ВРЕМЕ е достатьчен за да не подценяваш водата която по един или друг начин вече е в горивната система.


Присадката може и трябва да разбьрка и гадостите в резервоара и се получава камшичен удьр - ти слагаш за да чисти и то точно това прави,НО минава през филтьр и на скапана кола вместо да трьгне като хората тя вземе,че задьни филтрите.


И пак с начале - на колко да сменям.Ми ЗАВИСИ ;D,майстора който си питал само взима под внимание километрите,аз смятам всичко и деля на 2 времето.Брата кара неговата 180 000 километра без горивен филтьр,аз за това време сменям 3 и пердаша присадки РЕДОВНО и да чукна каквото има до момента проблеми поне там нямам. ;D
Активен

В историята:

W124 E320 1994
W124 300E 1988
W123 300D 1977
W123 240D 1982

www.mercedes-bulgaria.com
BENZBOSS
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: San Diego, California
Публикации: 1899

W140 S500 1999 W140 S420 1999 W140 S320 1994


« Отговор #4 : Февруари 11, 2009, 01:31:37 »

А доказал,просто споделям личен опит както и обобщавам четеното по форумите и разговорите ми с моите приятели и механици ;D


И не вярвай на всичко което дават от Мерцедес.Те на една от моите трансмисии и дават БЕЗ СМЯНА  НА МАСЛО,но това не е така.Едно е Немско гориво което се следи от тяхната агенция или там който му следи качеството и сьвсем друго е Пешо Тунджата кво бьрка от едната цистерна в другата и после ти какво сипваш.

50 000 може да му дават,но вьпроса пак става КЬДЕ ТОВА,КЬДЕ МУ ДАВАТ ТОЛКОВА??? :

Аз едно знам - най-евтиното нещо което слагаш на една кола е бензина.След това е маслото и след това са филтрите.От това трьгнеш ли да пестиш и ти излиза през носа после.

http://bevo.daimler.com/bevolistenmain.php?session_id=&navigation_path=bevolisten&language_id=1&PHPSESSID=d7b6c364c64e5fa587b83a926a5b3dfd

Забележи Мерцедес спец. 110.1 до 131.0,това са само изисквания на Мерцедес кьм горивата и то бензин,след тях следва дизела.Смятай Пешо Тунджата как ги меша тия,пие една водка и го докарва точно по спецификация за твойта кола. > ;D


Малко или много точно тия норми са взети под внимание като ти дават интервала за смяна на филтрите да речем.Ако забелязваш има и Спецификация Мерцедес за присадки в горивото.



Та с 2 думи - няма универсален интервал за всички,всеки сам да преценява кога и какво,НО да не надвишава предписаното от Мерцедес.
« Последна редакция: Февруари 11, 2009, 01:33:58 от BENZBOSS » Активен

В историята:

W124 E320 1994
W124 300E 1988
W123 300D 1977
W123 240D 1982

www.mercedes-bulgaria.com
LYNX
Потребител
*****
Липсва Липсва

Публикации: 64


« Отговор #5 : Февруари 13, 2009, 00:08:13 »

...на всека смена на маслото се сменят всички филтри!
Активен
BENZBOSS
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: San Diego, California
Публикации: 1899

W140 S500 1999 W140 S420 1999 W140 S320 1994


« Отговор #6 : Февруари 13, 2009, 09:18:57 »

Мойта отправна точка е,че на брата Хондата няма горивен филтьр и 110 000 мили или около 170 000 километра я кара без грам проблем.Аз на Мерцедесите имам и ще ги сменя пак след 5 години.Вие.............сами си преценете :o

Активен

В историята:

W124 E320 1994
W124 300E 1988
W123 300D 1977
W123 240D 1982

www.mercedes-bulgaria.com
LYNX
Потребител
*****
Липсва Липсва

Публикации: 64


« Отговор #7 : Февруари 13, 2009, 19:00:46 »

На новите Мерцедеси също няма горивни филтри,...W169,W211,W221,W164.W216....но това е политика на производителя,..по малко материали,повече печалби!
Като се наака помпата,..сменя се,..като се наакат дюзите-сменят се!
Нема горивен филтър!
Активен
BENZBOSS
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: San Diego, California
Публикации: 1899

W140 S500 1999 W140 S420 1999 W140 S320 1994


« Отговор #8 : Февруари 13, 2009, 19:57:19 »

Елате пиленца при батко :o как се пееше в една песен :o ;D

Само да се вьрна от смяна на масло / че да не я мисля тази кола / и сядам да пиша тема за филтрите.Тия дни ще има и снимки на инсталациа на дизелов филтьр на Пежо с директна инжекция.

Сега ни стана ясно,че не винаги производителя е прав.За мен си е голяма грешка да махнат филтрите,но това е за мен,за тях са си повече мангизи.И тия коли са правени за нормална дьржава с нормално гориво.По тая причина никой не ги кара в Аляска да речем с кофти нафта.
Активен

В историята:

W124 E320 1994
W124 300E 1988
W123 300D 1977
W123 240D 1982

www.mercedes-bulgaria.com
top
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: София
Публикации: 1316

MB E320 CDI; BMW X1 2.3d


« Отговор #9 : Март 08, 2009, 01:59:42 »

Елате пиленца при батко :o как се пееше в една песен :o ;D
Сега ни стана ясно,че не винаги производителя е прав.За мен си е голяма грешка да махнат филтрите,но това е за мен,за тях са си повече мангизи.И тия коли са правени за нормална дьржава с нормално гориво.По тая причина никой не ги кара в Аляска да речем с кофти нафта.

Сигурно е побългаряване но какво пречи примерно на една W221 да и се сложи бензинов филтър ? Намира се място под резервоара, реже се някъде и се слага някакъв прост филтър да кажем от Е320, ето такъв:

Активен
Mercedes форум
   

 Активен
Страници: [1]   Нагоре
Разпечатай
Отиди на: