--------Моторни масла-----
Страници: [1] 2 3   Надолу
Разпечатай
Автор Тема: Малко разсъждения на тема нивомат  (Прочетена 11758 пъти)
iohoho
Участник
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 52
Местожителство: край София
Публикации: 35

W 210 E230 1997


« : Септември 21, 2010, 21:34:15 »

Реших да почна нова тема, понеже

Проблемът ми описан в тази тема  http://mercedes-bulgaria.com/forum/t-modeli/zadno-okavane/
 си остава.

Накратко
Цитат
смених сферите и вместо да си пея и свиркам, о, чудо - болестта от горния пост. Отивам към промивка, дано това да е проблема и при мен, защото диагнозата от сервиза е категорична - амортизатори/амортисьори - както ви изнася, все е солено.

Малко пред история...задницата се сниши, едната сфера - дясната, беше заминала-клатеше странично, но има нещо, което не можах да си обясня-като "гръмне" сфера, нивото на течността трябва да падне-пълни се сферата с масло. А такова нещо нямаше при мен. На дълъг път задницата се вдигаше до нормално ниво, возията беше кофти...
Сега ,при сменени сфери возията е незадоволително твърда, и има тропане отзад при проверена и перфектна ходова част!
Ако имате идеи за проблема - казвайте, промивката е първото нещо, което ще направя, но ще еслед седмица - нямам свободно време

Цитат
Търсейки, къде и какъв е проблемът ми, ходих  направо при Генади. Отдели ми 10мин. от ценното си време, за да ми обясни каква е ролята на амортисьорите. От това, което чух не ми става по-леко, надеждата умира последна, но май те са ми проблема.
Та, в самите амортисьори има пропусквателни отвори за маслото. Когато настъпиш по-висока повърхност със задните гуми, колелото се изкачва рязко нагоре, избутва маслото през отворите на амортисьора към сферите - те си свършват работата -газът се свива и на теб ти е гот,
когато пропаднеш в дупка колелото спада надолу, амортисьора трябва да задържи този процес да става регулирано бавно и плавно,да осигури веднага сцепление с повърхността, но и да омекоти спускането на купето надолу, за това са другите отвори в него/по-малките/, и на теб пак ти е гот.
При мен колелото като пропадне в дупка нещо го изтласква прекалено бързо към дъното на дупката, вследствие на което идва един удар.
Ей тва е положението при мен. На пръв поглед амортисьора не си върши работата, но на какво се дължи твърдата возия , какво го кара амортисьора да е постоянно под напрежение, дали не е проблема друг?

Цитат
Как се разреши проблема-
3 литра масло ZH-M и промивка, общо 75 лева

Де да беше истина! Проблем отново има, но все не оставаше време да пиша.
 Това, което описах, че се втвърдяват амортисьорите, отново се проявява. На моменти. Особено когато съм сам в колата. Натоваря ли я поне с един здрав човек- вози перфектно.
Сега съм сложил в багажника еднин чувал с пясък 
Почти всяка сутрин нивото на задницата е ниско, запаля ли колата-започва да се вдига като на ситроен.
Ако съм сам не е достатъчно теглото за да застане в перфектната стойка и продължава да вози умерено меко, със силни удари в областта на амортисьорите при преминаване по неравности.
Има ли товар 100-150кг - изкачва се и почва да вози меко. Това, обаче става в рамките на 10-15 минути в движение.  През това време като мина през полегнал полицай се усеща  как сякаш се движи маслото в амортисьорите, до момента в който стойката се изправи и тогава всякакви шумове изчезват.

Каране по паваж също пробвах.
Всички действия водят до временно отстраняване на проблема. На следващият ден или след няколко дни - съм в изходно положение.
Ще ми се да съм сигурен къде е проблема и да го разреша, защото нямам излишни пари за опити и обучение на знайни или незнайни майстори.
Дано съм описал ясно какво се случва.
Амортисьори, помпа на хидравликата/при мен е тандем/ или друго ?
Активен
dzveraSW
Потребител
*****
Липсва Липсва

Възраст: 44
Местожителство: Д-град
Публикации: 1141
Автомобил: 1995 Mercedes-Benz T Model



« Отговор #1 : Септември 22, 2010, 07:07:32 »

 Потърси информация "Що е то "кантарче",неговото значение и има ли то място у нас"
Според мен въпросния "клапан"не си върши работата коректно.
Успех,и да пишеш как е!

Активен
pachosifonq
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 34
Публикации: 104

« Отговор #2 : Септември 22, 2010, 12:22:10 »

здр колега и мойта се е снишила малко отзад и ме е страх да почна да я правя но ако можеш да ми обесниш как се сменя сверата или поне каде се намира
а ако има и снимки ще ти бъда много благодарен
Активен
iohoho
Участник
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 52
Местожителство: край София
Публикации: 35

W 210 E230 1997


« Отговор #3 : Септември 24, 2010, 20:58:39 »

Не съм виждал как става, но съм чувал :D
Трябва да разглобиш багажното отделение зад задните облегалки, сферите са отдолу.
Чувал съм, също така, че при демонтажа на старите и монтажа на новите трябва да се действа много внимателно, за да не се нарани резбата и целостта на тръбичките по които се движи маслото . Това е тънкия момент.
Дано съм ти бил полезен. Аз нямам самочувствието да пипам прецизни детайли, затова се доверих на сервиз -100-130 лева за труд.
Успех!
Активен
iohoho
Участник
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 52
Местожителство: край София
Публикации: 35

W 210 E230 1997


« Отговор #4 : Септември 24, 2010, 21:06:33 »

А по моя проблем имам още една надежда...
Днес забелязах теч от края на тръбичката, която излиза от резервоарчето за хидравликата на волана.
Доколкото съм запознат помпата тандем задвижва течностите и за нивомата и хидравликата на волана?
Възможно е да влиза въздух в системата от мястото на теча и това да е в основата на проблема ми.
Кантарчето е почистено старателно. Ако то е проблема - плаче си за ново.
Продължавам с опитите. >
Активен
ktv
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 58
Местожителство: Каварна
Публикации: 138

W168 A140/W210 E270 /W203 C220


« Отговор #5 : Септември 24, 2010, 23:58:40 »

Няма да е от този теч,
защото "възвратния" клапан е в "онова" дживотно.
Ми ,щом си го почистил и няма резултат -    и ( ново
Успех!
Активен

“Mobilis in Mobili”
pachosifonq
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 34
Публикации: 104

« Отговор #6 : Септември 25, 2010, 14:57:00 »

благодаря ти май и аз ще се доверя на сервиза
Активен
iohoho
Участник
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 52
Местожителство: край София
Публикации: 35

W 210 E230 1997


« Отговор #7 : Октомври 23, 2010, 18:40:39 »

Потърси информация "Що е то "кантарче",неговото значение и има ли то място у нас"
Според мен въпросния "клапан"не си върши работата коректно.
Успех,и да пишеш как е!



Отново излезе прав!

Смених т.нар. кантарче и този път всичко заспа-вдигнахме самолета    
Не бързах да се хваля, че да не стане така, както при смяната на маслото, но минаха вече 4-5 дни вси е ОК

И сега си умирам от кеф       
Благодаря и на Мари0!
Активен
dzveraSW
Потребител
*****
Липсва Липсва

Възраст: 44
Местожителство: Д-град
Публикации: 1141
Автомобил: 1995 Mercedes-Benz T Model



« Отговор #8 : Октомври 23, 2010, 19:14:43 »

Потърси информация "Що е то "кантарче",неговото значение и има ли то място у нас"
Според мен въпросния "клапан"не си върши работата коректно.
Успех,и да пишеш как е!



Отново излезе прав!

Смених т.нар. кантарче и този път всичко заспа-вдигнахме самолета    
Не бързах да се хваля, че да не стане така, както при смяната на маслото, но минаха вече 4-5 дни вси е ОК

И сега си умирам от кеф       
Благодаря и на Мари0!

Не се сещам,защо казваш "отново",ама как да е...
Честито ,радвам се,че си оправил колата.Дано само да те радва оттук натам 
Активен
tihomir_86
Участник
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: Radnevo
Публикации: 47
mercedes E290TD


« Отговор #9 : Ноември 19, 2012, 14:21:54 »

Колеги аз имам малко проблеми с нивомата,след смяната на сферите остана тропането отзад.Четох за шарнира към носача на амортисьора,но моята кола е седан и захващането е с един болт и тампон това е.Проблема е че ту се чува много ту спира,дори и при натоварена кола пак се чува леко.Искам да питам и относно промивката,несъм правил но след развиване тръбичките на сферите изтече всичкото масло и налях ново.Възможно ли е да има задръстване някъде.
Активен
tihomir_86
Участник
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: Radnevo
Публикации: 47
mercedes E290TD


« Отговор #10 : Декември 31, 2012, 11:04:36 »

Да ви спомена че съм направил издънка която незнам колко е фатална защото вместо 344 цпецификация налях 343 ZH-M.Проблема си остава и като карам ту се втвърдява задницата ту омеква.Четох темата за източване на маслото от пробката на кантарчето,но се опасявам че пак ще остане от старото масло,освен трябва да развивам и тръбичките на сверите.Даите мнения по въпроса,а относно внезапново втвърдяване на задницата при движение при положение че сверите са нови от какво може да е(надявам се да иска промивка)???Иначе кантара работи и дори го пробвах,повдига се задницата и се снижава като си играя с него.Весело посрещане на новата година пожелавам на всички колеги и безброини километри с наи добрата марка mbs
Активен
yuliyan
Участник
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: София
Публикации: 5

W124, 2.3, 92г.; W124, 300TD, Т-модели


« Отговор #11 : Март 18, 2013, 20:01:54 »

Да добавя и аз въпросче за да не отварям нова тема:

Някой може ли да ми каже какъв е диаметъра и хода на буталото на задния амортесьор за W124 комби 92г нивомат?

Предварително благодаря за отделеното време!
Активен
Рошен
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: Голямото село(София)
Публикации: 2390

Магарцедес 12 вафли.


« Отговор #12 : Март 18, 2013, 22:13:56 »

А аз пък днес започнах процес на премахване на системата нивомат от моята кола.

Системата при мен се води ASD-2,много интересна,чувствителна и както разбрах наскоро сложна система на адаптивно окачване с безброй възможности за проблеми които са трудни за диагностициране,дори не добре балансирана джанта е достатъчна да вкара в авариен режим системата при което амовете се втвърдяват на макс и нема такава каруца щото при мен и четирите амове се надървят.

Та днес ми писна периодично да ме ебе в гърба и изскубах предните адаптивни електрически амове и и набих два нови нормални Билщайн и сега вече имам усещане че карам S-класа.

Скоро ще премахна и задните хидравлични пущиняци и стига ми толкова.

Туй то.
Активен

В
Рошен
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: Голямото село(София)
Публикации: 2390

Магарцедес 12 вафли.


« Отговор #13 : Март 18, 2013, 22:32:07 »

Покрай моето скорошно образоване по въпроса попаднах на доста интересна и важна информация за системата нивомат та аз като се отказвам от нея нека все пак информацията с която вече разполагам да споделя с вас.


http://web.archive.org/web/20090112054325/http://v12uberalles.com/Adaptive_Damping_System.htm

http://www.benzworld.org/forums/w140-s-class/1201607-well-i-cant-find-any-more.html
Активен

В
Svety
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: София
Публикации: 1141
Автомобил: 1992 Mercedes-Benz W 124


W124 200Е-16, 92 г.


« Отговор #14 : Март 19, 2013, 10:05:39 »

Ти не беше ли ревизирал всичко по нея  hmm
Аз си мислех, че това е проста и надеждна система, доказала се във времето 
Активен
yuliyan
Участник
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: София
Публикации: 5

W124, 2.3, 92г.; W124, 300TD, Т-модели


« Отговор #15 : Март 19, 2013, 10:19:05 »

Абе тя е добра екстрата, ама като тръгне да се чупи изваждането е голямо.
Активен
Svety
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: София
Публикации: 1141
Автомобил: 1992 Mercedes-Benz W 124


W124 200Е-16, 92 г.


« Отговор #16 : Март 19, 2013, 10:20:46 »

Абе тя е добра екстрата, ама като тръгне да се чупи изваждането е голямо.
Чел ли си темата на Рошен за Гуцомецан...........
Активен
yuliyan
Участник
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Местожителство: София
Публикации: 5

W124, 2.3, 92г.; W124, 300TD, Т-модели


« Отговор #17 : Март 19, 2013, 10:28:27 »

Не.
Активен
Stas
Потребител
*****
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Възраст: 51
Местожителство: Шумен-Варна
Публикации: 385
Автомобил: 2006 Mercedes-Benz E500



WWW
« Отговор #18 : Март 20, 2013, 10:28:58 »

Здравейте, колеги,
Извинявам се за лаишкия въпрос, но кога се наблюдава повдигане на задницата? В смисъл, аз запалвам моята кола, и постоянно гледам да започне да се повдига. Но нищо не се вижда. Тя така и така си е повдигната. После угасям двигателя и пак гледам. Не се смъква надолу. Стои си без промени в нивото. Освен това виждам, че не вози много меко отзад. Някаква профилактика ли трябва да й се направи? Още след като я купих, й смениха четирите задни тампона, както и селеновите втулки. Но пак се чува изтропване, когато минавам през бабуни.
Активен
dzveraSW
Потребител
*****
Липсва Липсва

Възраст: 44
Местожителство: Д-град
Публикации: 1141
Автомобил: 1995 Mercedes-Benz T Model



« Отговор #19 : Март 20, 2013, 18:32:25 »

Тва,баце,не е Сутиен.
Те се повдигат,понеже нямат пружини,които да държат колата горе.
Бенца,ненатоварен,си стои,както немеца го е направил.
Повдигане ще видиш,ако сложиш едно буре с мерло в багажника и трима другари
седнат на задната седалка...Така натоварен с 400кг ,като запалиш и минеш 4-500м
(докато стигнеш до "главния път") колата трябва да е възстановила височината на
задницата на около 80%.
 Това са моите наблюдения...
 
Активен
Mercedes форум
   

 Активен
Страници: [1] 2 3   Нагоре
Разпечатай
Отиди на: